14-1-هوازای بتن (P.N-Air HP5)

14-1-هوازای بتن (P.N-Air HP5)

شرح هوازای بتن :

هوازای بتن (P.N-Air HP5) یک حباب ساز ویژه بتن می باشد که برای کاهش نفوذ پذیری وافزایش عمر سرویس دهی سازه های بتنی دربرابر سیکلهای ذوب وانجماد استفاده می شود .

این ماده با ایجاد حبابهای میکروسکوپی هوا به اندازه های معین وپخش شدن زنجیره ای این حبابها دربتن خواص فوق را ایجاد می کند .

استانداردها:

تولید هوازای بتن (P.N-Air HP5) مطابق با استانداردهای ASTMC666-ASTM C457-ASTM C233  می باشد .

مواردکاربرد هوازای بتن :

بتن ریزی درمناطق سردسیر

– ساخت بتن پردوام برای سدها ومخازن ، شبکه های آبیاری وزهکشی،سردخانه ها ، اسکله ها و……..

– ساخت جداول وکفپوشهای بتنی

– بتن ریزی جاده ها ، بزرگراه ها ، پیاده رو ها و…..

افزایش مقاومت بتن دربرابر سیکلهای ذوب وانجماد

مزایای (P.N-Air HP5) :

 افزایش مقاومت بتن دربرابر سیکلهای ذوب وانجماد

– جلوگیری ازآب انداختگی وجداشدگی مخلوط بتن

– کاهش نفوذ پذیری وجذب آب بتن

– افزایش دوام بتن

– امکان کاهش آب معدنی بدون کاهش کارائی 

مشخصات فنی هوازای بتن (P.N-Air HP5):

ظاهرمایع بی رنگ وشفاف 
وزن مخصوص~  02/1 دردمای2± 22 درجه سانتیگراد
میزان کلرندارد
میزان نیتریتندارد
نقطه اشتعالندارد
نقطه انجماد صفردرجه سانتیگراد
PH~  7

میزان مصرف (P.N-Air HP5):

– بهترین میزان مصرفP.N-Air HP5 برای کسب مشخصات خاص با انجام آزمایشات درشرایط کارگاهی تعیین می شود میزان معمول مصرف از 60 گرم الی 200 گرم درهر100 کیلوگرم ازمواد سیمانی بتن می باشد (0/006 الی 0/2 درصد وزنی سیمان مصرفی ) .

– برای بکارگیری میزان مصرف خارج ازمحدوده فوق با دفترشرکت پنتا تماس حاصل فرمائید .

اختلاط (P.N-Air HP5):

P.N-Air HP5 را می توان به مخلوط آماده بتن اضافه نمود وپس ازاختلاط کامل ، اقدام به بتن ریزی نمود .

درصورت مصرف همزمان چند ماده افزودنی حتماً بادفترفنی شرکت پنتا تماس حاصل فرمائید .

بسته بندی :

P.N-Air HP5به صورت مایع دربشکه های 220 لیتری یا درگالنهای 20 لیتری آماده تحویل می باشد. درصورت سفارش مشتری دربسته بندی خاص نیز قابل تحویل خواهد بود .

طریقه نگهداری :

 زمان مصرف P.N-Air HP5 درصورت نگهداری دردمای بین 5 الی 37 درجه سانتیگراد دورازتابش مستقیم وطولانی نورخورشید 12 ماه دربسته بندی اصلی می باشد . چنانچه دمای محصول خارج از محدوده مذکورباشد بادفترفنی شرکت پنتا جهت مشاوره لازم تماس حاصل فرمائید .

بهداشت وایمنی :

P.N-Air HP5 به هیچ عنوان نباید باچشم تماس پیداکند . بنابراین استفاده ازعینک ایمنی جهت پیشگیری ازتماس باچشم توصیه می شود ودرصورت تماس این محصول باچشم سریعاًبامقدار فراوان آب شستشو نموده وبه پزشک مراجعه فرمائید ازتماس باپوست خصوصاً تماس مداوم جلوگیری کنید وحتی المقدور درهنگام کارازدستکش استفاده نمائید .

توجه

توجه داشته باشید که این ماده غیرقابل اشتعال می باشد .    

P.N-Air HP5 به هیچ عنوان نباید باچشم تماس پیداکند . بنابراین استفاده ازعینک ایمنی جهت پیشگیری ازتماس باچشم توصیه می شود ودرصورت تماس این محصول باچشم سریعاًبامقدار فراوان آب شستشو نموده وبه پزشک مراجعه فرمائید ازتماس باپوست خصوصاً تماس مداوم جلوگیری کنید وحتی المقدور درهنگام کارازدستکش استفاده نمائید .


هوازای بتن چیست :


یک افزودنی هوا زا است که تولید حباب های هوای بسیار ریز و پایداری در بتن کرده و ضمن افزایش دوام بتن، آن را در مقابل تخریب های ناشی از سیکل های پی در پی ذوب و یخبندان و نفوذ نمک های ویژه ذوب مقاوم می سازد.پيدايش و گسترش بتن هوازايي شده در سال‌هاي مياني دهه‌ي 1930 يکي از پيشرفت‌هاي اساسي تکنولوژي بتن به شمار مي‌آيد. در اثر اختلاط و هم‌زدن بتن، مانند هر ماده خميري ديگر، حباب‌هاي ريز و درشت هوا به طور اتفاقي و ناخواسته در بتن حبس مي‌شوند. حباب‌ هاي هواي حبس‌شده داراي شکل نامنظم هستند و اندازه آن ها بزرگتر از 1000 ميکرون (يک ميليمتر) است. اين حباب‌ها ناپايدارند و بخش عمده‌اي از حباب‌ هاي درشتي که به اين ترتيب ايجاد مي‌ شوند به سرعت از بين مي‌روند.

هواي حبس شده به نام “هواي محبوس” شناخته مي‌شود. منظور از هوازايي آن بخش از حباب‌هاي ريز هوا است که به طور عمدي در بتن ايجاد مي‌شوند و با هواي محبوس تفاوت آشکار دارد. قطر حباب‌هايي که به طور عمدي در بتن ايجاد مي‌شوند (هوازايي) از اندازه حباب‌هاي محبوس کوچکتر و عمدتا بين 10 تا 100 ميکرون است. براي هوازايي در بتن از يک افزودني هوازا که در حين اختلاط به بتن افزوده مي‌شود استفاده مي‌گردد. براي هوازايي مي‌توان از سيمان هوازا نيز استفاده کرد ولي در حال حاضر در ايران سيمان هوازا توليد نمي‌شود. در اين فصل به هوازايي در اثر کاربرد يک افزودني هوازا پرداخته مي‌شود.

آخرین مطالب نوشته شده در سایت:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

02144205158